woensdag 11 juli 2007

Vooruitzicht

Ik heb dingen nodig om naar uit te kunnen kijken. Dingen waar van ik kan zeggen “ja, daar heb ik nou écht zin in”. Er zijn wel eens wat tegenslagen in je leven en daarom is het fijn uit te kunnen kijken naar de dingen die wél positief zijn aan het leven. Op vakantie gaan met je beste vriendin (dit jaar Parijs en Normandië). Spontaan een dagje naar de Efteling gaan met haar, een nieuwe camera kopen, je kamer verbouwen en stiekem wachten op het resultaat. Die dingen zijn voor mij zeker weten essentieel.

Deze week word ik, als het goed is, gebeld dat de Panasonic Lumix DMC FZ8 in het zwart binnen is. Hierna wil ik er graag nog een Super Macro lens en een Groothoek lens bijkopen. Ik heb echt zin om te gaan fotograferen, maar ik moet nog heel even geduld hebben.

Soms is het gewoon leuk om even een impulsieve actie te doen. Zo zie ik Eva een half jaar helemaal niet, en zo gaan we opeens vlak achter elkaar naar de Efteling, Parijs en Normandië. Ik heb er echt ontzettend veel zin in. We hadden helemaal niet het idee om naar de Efteling te gaan, maar we kwamen er bij ons thuis aan tafel zo ineens op. Toen ik haar opbelde om te vragen of ze maandag nog plannen had reageerde ze al wat twijfelachtig op de manier van: “Carolien, wat gaan we doen?”. Een maand hierna gaan we dus samen naar Parijs en Normandië. 9 augustus vertrekken we en 9 dagen later komen we weer aan. Dan duurt het niet meer lang voor ik weer naar school moet

Eind augustus zijn mijn introductie dagen. Ik heb er al wel ontzettend veel zin in. Een compleet nieuwe school met nieuwe mensen, je kent er zelf maar een paar (wat ook heerlijk is). Je kan verder alles achter je laten en compleet opnieuw beginnen. Wanneer ik net 4 dagen les heb gehad heb ik alweer een bruiloft en hierbij zit ook gelijk mijn eerste grote opdracht om foto’s te maken. Ja, je leest het goed! Ik ga mag gaan fotograferen op een bruiloft! Ook daar heb ik natuurlijk heel erg veel zin in!

Over een maandje is denk ik mijn kamer ook helemaal klaar en het resultaat zal ik even opnemen op mijn nieuwe camera en dat zal ik hier zeker even op zetten!

Gister ging ik samen met Laura naar Almelo. Natuurlijk moesten we weer lekker wat bij kletsen, want we hadden elkaar alweer 1,5 week niet meer gesproken! Het was echt heel erg gezellig, we hebben veel gelachen, gekletst, serieus gepraat, geroddeld (hoort er af en toe ook een keer bij) en natuurlijk een lekker ijsje gegeten bij Talamini en later in de middag nog even wat gedronken op een terrasje. Onze conclusie was: dit gaan we zeker weten vaker doen. Nou is het dus zo dat haar ouders en zusjes binnenkort 2 weken het huis even uit zijn, dus dat ze het rijk voor zich alleen heeft, dat laat ik natuurlijk niet onopgemerkt en ik zal m’n gezicht dan ook zeker even laten verschijnen.

Liefs,
Carolien

Geen opmerkingen: