dinsdag 17 juli 2007

de Efteling

Gister heb ik een dagje Efteling gehad met Eva en met m’n vader. Dat was me zeker wel een dagje wel. Ik voelde gister m’n benen echt veel te goed en m’n voeten vielen er volgens mij bijna af. Om half 8 gingen we hier weg en reden we richting Den Bosch. Daar aangekomen hebben we even op Eva staan wachten op station (die natuurlijk vertraging had) en zijn we even later met Eva vertrokken naar Kaatsheuvel. Het park was nog maar net open dus aller eerst gingen we op de Vliegende Hollander af. Hier hebben we ongeveer 20 minuten voor staan wachten en het is echt een super super toffe achtbaan!

Nadat we Eva en de punt van het schommelschip hebben gekregen zijn we weer verder gegaan. We hebben ongeveer tot half 7 in het park rond gewandeld en de langste wachttijd was dus de eerste keer bij de Vliegende Hollander (dus 20 minuten). We hebben veel attracties wel 2 keer gehad, terwijl je er normaal niet eens één keer in komt vanwege té lange wachttijden. We zijn 2 keer in de Vogelrok, Pirana, Python, Vliegende Hollander en 2 keer in de Halve Maen geweest! Ook de Vila Volta, Droomvlucht en het Fata Morgana waren dit jaar natuurlijk ook weer geweldig.

Ik vind het zo fantastisch hoe de Efteling je de sfeer van de attractie laat ontwikkelen. Ze gebruiken van allerlei parfums ed. Ook de mist die ze in de Efteling gebruiken is echt heel erg dicht. Je ziet nauwelijks de lampen goed. Prachtig hoe ze daar mee om gaan!

Toen we weer weg gingen hebben we Eva natuurlijk weer netjes op het station afgezet en kwamen wij 's avonds om 10 over half 9 moe en voldaan weer thuis. Het was een geweldige dag en zeker voor herhaling vatbaar. Nu ik Eva weer heb gezien heb ik alweer steeds meer zin gekregen in de vakantie. Parijs en Normandië gaat echt helemaal top worden, daar zorgen wij wel voor!

Liefs,
Carolien

Geen opmerkingen: