vrijdag 14 september 2007

Zo beleef je nog eens wat!

Vandaag heb ik een hele leuke dag gehad. De dag begon wat naar na bericht van m’n klasgenoot dat het niet goed ging met haar oma. Die middag en avond zou ik met Marjolein, een andere klasgenoot, gaan winkelen en uit eten gaan in Raalte. Nadat we al een tijdje met onze tas hadden lopen zeulen hadden we eigenlijk wel trek in een glaasje rosé. Het was zo gezellig in dat restaurant dat we daar maar gelijk wat zijn eten.

Toen we net hadden besteld zag ik opeens een man op straat liggen. We vonden het wat vreemd en ik ging naar buiten om te kijken of het wel goed met hem ging. Met mijn EHBO cursus op de basisschool heb ik geleerd om tegen hem te blijven praten, vragen of hij pijn had, hoe hij zich voelde en wat er aan de hand was. Hij zei dat hij flitsen in z’n hoofd had, hij steeds wegviel, dat hij geen pijn had dat hij wat duizelig was. We besloten een ambulance te bellen. Toevallig was er nog een arts die er bij kwam staan. Ik vroeg aan meneer de dokter wat er nou precies aan de hand was. Hij wilde er verder niet veel over vertellen en ik maakte een gebaar of er drank in het spel was. De man had zelf aan ons al aangegeven dat hij wel wat drank op had, en meneer de dokter knikte wat vreemd en nonchalant. Nadat de ambulance was geweest, die hem daar had achtergelaten, kwam hij nog even naar binnen om ons te bedanken. Nou vraag je je natuurlijk af: wat had hij dan, was het nou drank of niet? Marjolein en ik denken stilletjes dat hij bad is gegaan op een drugs, aangezien hij met grote ogen later weer weg liep. Daarbij had hij geen pijn terwijl hij wel zei dat hij was gevallen (op de stoeprand om precies te zijn) Mijn eerste gedachte was; daar moeten zijn verdovende middelen bij komen kijken. En de reactie van meneer de dokter was wat vreemd op mijn vraag of er drank in het spel was.

Na alles wat er gebeurd was ging er natuurlijk nog wel een rosétje in. We hebben nog even na zitten praten en nog wat na zitten shaken en zijn daarna nog weer even verder gaan winkelen, het was koopavond, om vervolgens onze trein te halen.

Het was mee een dag! Ik heb wel gemerkt dat er marjolein en ik wel een beetje dezelfde types zijn, en ik kan echt goed met haar overweg. Blij dat ik zo iemand gevonden heb in m’n klas. Ook deze avond hebben we veel gedeeld. Zowat alle emoties zijn vandaag aan bod gekomen!

Liefs,
Carolien

Geen opmerkingen: