zondag 2 september 2007

Back to school again!

Wat heb je deze week gedaan?
Ik moest deze week weer beginnen op school. M’n introductie dagen leken naar mijn idee meer op ontgroeningdagen. De eerste dag was opzich wel tof. Ik leerde een leuke jongen kennen op school en m’n klas was erger dan ik ooit had kunnen verwachten. Ik hoop dat het de komende weken nog wat goed komt met m’n klas, want ik voel me er nu nog heel onwennig en prettig bij.

En hoe was school over het algemeen?
De school opzich voelt heel erg goed. Het is natuurlijk maar een kleine school, en daar voel ik me erg prettig bij. Daarnaast zijn de mensen die erop zitten over het algemeen wel oké. Wat leuk was, was dat Inge, die ik ken vanuit de kerk, in de andere klas zit, dus die zie ik in de pauzes ook vaak, en daarnaast heb ik nu ook weer contact met Marije, die 2 jaar terug bij ons slaagde voor der examens, toen ik dus in de 3de zat. Daar kon ik altijd heel goed mee overweg, en nu zit ze ook bij mij op school (ook in de eerste klas).

Wat was het introductie programma?
Sja, hier hebben ze vast erg goed overna gedacht. Woensdag begonnen we natuurlijk met een rondje maken door de klas, de namen leren kennen, doormiddel van een spel, en natuurlijk de speurtocht door de school. Ik had verwacht dat we een rondleiding kregen, maar helaas werd het vooralsnog een speurtocht. Je raadt natuurlijk; ik schaamde me heel erg diep. Daarbij hebben we gelijk op de eerste intro dag een lunch moeten voorbereiden, klassikaal, voor de volgende introductie dag.

De 2de introductie dag was iets minder leuk dan verwacht. Ik voelde me een echte debiel toen ik na de estafette, limericks, fopbal, vies en lekker, andere basspellen en het maken van de kleurplaat ook nog een stoelendans moest doen, wat werd vervolgt door een waterspel. En God, wat schaamde ik me!

Heb je je rooster al gekregen?
Helaas heb ik m’n rooster al ja. Ik kan je dan ook wel vertellen dat ik nog nooit van m’n leven zo’n slecht rooster gezien heb. Op m’n rooster staat écht dat ik élke dag tot 5 over half 5 naar school moet. Daarnaast moet ik ook 2 keer het eerste beginnen (Nou zou je zeggen, och, het eerste is pas om 08:45, maar helaas, zo simpel ligt het niet want m’n trein komt aan om 08:40. met die trein zou ik dus te laat komen in de les (10 minuten lopen naar school) en dus moet ik een half uur eerder naar school). Nee, mijn rooster is niet perfect!

Waren het dan écht geen leuke dagen?
Ja, nu ik erop terug kijk waren het, ondanks de beschamende momenten, toch wel leuke dagen. Jammer dat ik nog niet zoveel contact heb met m’n klasnoten, de minst leuke coach heb (uiteraard) en een fucked up rooster in handen heb gekregen.

Ik ga er wel een leuk jaar van maken!

Liefs,
Carolien

Geen opmerkingen: